Küldetésnyilatkozat
 

 

Az iskolának legfontosabb funkciója a társadalom értékeinek közvetítése, elültetése, gyakorlatának kialakítása. Célja, hogy kulcsot adjon a tudáshoz.
Értékőrzés – értékátadás – értékteremtés. Ez minden iskola feladata. Oktató – nevelő munkánk minden
területe arra irányul, hogy diákjaink a lehető legtöbbel rendelkezzenek a következő
személyiségjegyekből – melyek a hitelesség miatt tőlünk felnőttektől is elvárhatóak:

Milyen legyen az EMBER? (diák és felnőtt egyaránt)

Humánus, erkölcsös, művelt, kötelességtudó és fegyelmezett, érdeklődő, aktív és kreatív, becsülje a tanulást, a tudást és a munkát, érzékelje a problémákat, keressen és vállaljon szerepet a megoldásban, legyen gyakorlatias, legyen képes eligazodni szűkebb és tágabb környezetében, tudjon együttműködni társaival, törekedjen jó eredményre, ismerje a tanulás helyes módszereit, legyen képes tudását tovább fejleszteni, önállóan ismereteket szerezni, értően olvasson, gondolatait helyesen és szabatosan fogalmazza meg, ismerje, óvja, ápolja környezetünket, nemzeti kultúránkat, történelmünket, hagyományainkat, más népek hagyományait, társadalmilag elfogadott normák szerint viselkedjen, tartsa be a közösség együttlétének szabályait, legyen együttműködő, udvarias, toleráns, kulturált beszédmodorú és megjelenésű, tisztelje embertársait, legyen képes szeretet adni és kapni, éljen egészségesen.

Az iskola a legfőbb műhelye az értékek őrzésének, átadásának és az értékteremtésnek. Értékeink: az értelem és gondolkodás, a becsületesség, a bizalom, a figyelem, türelem, tisztelet minden élet iránt, a törekvés – de nem a törtetés, az önbizalom – de nem az önhittség, a siker és a kudarc elviselése, az emberi tartás és szeretet, a család biztonságának fontossága, a hazaszeretet, nemzettudat, az összetartozás érzése. Legfontosabb: értékeket tisztelő, az iskola életébe kapcsolódó új gyerekek és felnőttek számára értékeinket hitelesen képviselő és új értékeket teremtő közösség megteremtése és megtartása.
Megőrizzük iskolánk gyermekközpontúságát, teljes személyiségre hatunk, nyugodt, bizalomteli légkört biztosítunk. Ennek érdekében a gyerekeket bevonjuk saját iskolai életük megszervezésébe, tiszteletben tartjuk személyiségüket, figyelembe vesszük egyéni képességeiket, megismertetjük velük elvárásainkat, számíthatnak valamennyi pedagógus jóindulatú segítségére, emberségre törekszünk. Igyekszünk szeretetteljes emberi kapcsolatokat kialakítani.

Szellemileg, erkölcsileg és fizikailag is egészséges nemzedéket nevelünk a ránk bízott gyermekekből.
Ennek érdekében alapkészségeket fejlesztünk, tovább építhető alapműveltséget nyújtunk, elsajátíttatjuk az egyéni tanulás módszereit, valamennyi tevékenységünkben a személyiségfejlesztésre törekszünk, észrevesszük és értékeljük a „jót” – ugyanezt diákjainktól (és valamennyi partnerünktől) is elvárjuk, kialakítjuk a kommunikáció helyes formáit, becsületet adunk az értelmes munkának és a szorgalomnak. Megismertetjük tanulóinkkal nemzeti kultúránkat és hagyományainkat.

szülőkkel való jó kapcsolatunkat tovább erősítjük.
Ennek érdekében rendszeresen hírt adunk iskolánk életéről, eseményeiről, programokat szervezünk nekik, a szervezésbe őket is bevonjuk.

 

Legfontosabb alapelvünk:
minden tevékenységünkön érezhető legyen, felnőtt létünk legfontosabb értéke